De Lift als Service

Het circulaire bedrijfsmodel van Mitsubishi liften

Mitsubishi Liften heeft een uniek circulair model voor liften waarbij de klant betaalt voor het gebruik (‘pay per use’ model) in plaats van aankoop van een lift. De lift als service dus. Mitsubishi blijft eigenaar van de duurzame lift en daarmee verantwoordelijk voor het onderhoud ervan. De lift gaat hierdoor langer mee dan ‘normale’ liften.

Bekijk de korte video en leer alles over het circulaire bedrijfsmodel van Mitsubishi Liften.

Lees meer

Toepassing in Circl

Na vijftien tot twintig jaar is een lift bij andere partijen al aan vervanging toe. Bij het duurzame en circulaire model van Mitsubishi gaan liften gemiddeld veertig jaar mee. Onderzoek heeft aangetoond dat het gebruik van deze lift in dertig jaar tijd een besparing oplevert van 15.000 euro ten opzichte van andere liften.

De liften worden door ABN AMRO gefinancierd. Door het partnership met ABN AMRO wordt het circulaire model toepasbaar bij grote én kleine projecten. Dus niet alleen voor projectontwikkelaars, maar ook voor VvE’s. De eerste circulaire lift werd geplaatst in het circulaire paviljoen Circl van ABN AMRO op de Amsterdamse Zuidas.

Business Case     

Door het circulaire model van Mitsubishi Liften wordt het mogelijk om tegen lage kosten een hoogwaardige liftinstallatie te plaatsen. Door het gebruik van slimme technologie krijgt de lift altijd het onderhoud dat hij nodig heeft, waardoor hij langer meegaat dan andere liften. Als de lift aan het eind van zijn levensduur is, wordt hij gedemonteerd en vervangen. Onderdelen van de oude lift krijgen een tweede leven: inmiddels kan Mitsubishi ruim 95 procent van de liftonderdelen recyclen of hergebruiken.